Onze werkwijze

  • Fase 1: Kennismaken

    Nadat je met ons contact op hebt genomen, telefonisch, via de mail, via Whatsapp of via een contactformulier starten we altijd met een offerte. Zo weet je direct wat je van ons kan verwachten.

  • Fase 2: Voorbereiden concept

    Na akkoord starten we met het verzamelen van de benodigde gegevens, vragen we een autorisatie aan en bereiden we een conceptversie voor.

  • Fase 3: Wel of geen afspraak

    Afhankelijk van jouw keuze plannen wij wel of geen afspraak in. Tijdens deze afspraak gaan we samen door de aangifte heen. Na akkoord dienen wij de aangifte in bij de Belastingdienst

Fase 1 Kennismaking

Nadat je met ons contact op hebt genomen, telefonisch, via de mail, via Whatsapp of via een contactformulier starten we altijd met een offerte. Zo weet je direct wat je van ons kan verwachten.

Fase 2.1 Autorisatie

Ga je akkoord met onze service? Dat vinden wij leuk om te horen! Wij gaan dan direct voor je aan de slag. In de meeste gevallen is er een autorisatie nodig, die wij opvragen bij de belastingdienst. Wij hebben ook een aantal documenten nodig.

Fase 2.2 Aanleveren documenten

Voor het aanleveren van de documenten bieden wij 2 opties. Het aanleveren via een beveiligde onlineomgeving of het aanleveren van documenten via de e-mail.

Na het ontvangen van de documenten slaan wij de gegevens op in een beveiligde omgeving. Je privacy is voor ons erg belangrijk en we werken daarom alleen met goede softwarepakketten en bekende namen die gebruik maken van opslag binnen de EU.

Fase 2.3 Voorbereiden concept

Wanneer wij alle gegevens hebben ontvangen starten wij met het voorbereiden van het concept. Normaal hebben wij daar gemiddeld een week voor nodig.

Voor het voorbereiden maken wij gebruik van een vier-ogen principe. Dat betekent dat wij nooit een concept delen, alvorens er minimaal twee personen naar hebben gekeken. Zo maken wij de kans extra klein op het maken van fouten. Daarnaast bespreken wij altijd nog het concept telefonisch of via Teams en gaan we samen door de aangifte heen.

Fase 3 Wel of geen afspraak online

Afhankelijk van jouw keuze plannen wij wel of geen afspraak in. Tijdens deze afspraak gaan we samen door de aangifte heen. Na akkoord dienen wij de aangifte in bij de Belastingdienst.

Veelgestelde vragen

Na het ontvangen van alle documenten kunnen wij de aangifte binnen een week indienen bij de Belastingdienst. Meestal duur het proces nadat je ons hebt gecontact zo’n 1 tot 2 weken.

In het aangifteseizoen, die loopt van 1 maart tot 1 mei, kan het iets langer duren. Maar dit informeren wij altijd vooraf.

Pas nadat de aangifte is ingediend is bij de Belastingdienst, sturen wij een factuur voor onze dienstverlening. Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.

Wij dienen de aangifte pas in na het gesprek telefonisch of via Teams en nadat wij akkoord van jou hebben gehad om deze in te dienen

Zeker! Wij hebben een online beveiligde omgeving met de mogelijkheid voor twee factor authenticatie.

Wij hanteren een all-in tarief voor onze aangiftes en er wij hanteren een hoger tarief voor fiscaal partners, maar hanteren geen dubbel tarief(alleen bij scheiding).

Alles kan 100% op afstand. Via de mail, telefonisch of via Teams. Uiteraard naar jouw voorkeur. Wij werken volledig online.

Wij hebben een machtiging nodig om de Vooraf Ingevulde gegevens te downloaden van de Belastingdienst.

Ben je particulier? Dan kan de belastingdienst tot 5 jaar later een navorderingsaanslag opleggen. Wij bewaren daarom je gegevens voor 5 jaar, om informatieaanvragen van de belastingdienst te kunnen beantwoorden. Op verzoek verwijderen wij jouw gegevens binnen 14 dagen uit ons systeem. Ben je ondernemer? Dan ben je verplicht je administratie 7 jaar te bewaren. Gegevens over onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet je zelfs 10 jaar bewaren. Op verzoek verwijderen wij jouw gegevens binnen 14 dagen. Neem je met ons contact op en wordt je uiteindelijk geen klant van ons? Dan verwijderen wij jouw gegevens binnen 90 dagen. Op verzoek verwijderen wij jouw gegevens binnen 14 dagen uit ons systemen.

Je mag hier ons altijd voor bellen of mailen, dat is onderdeel van onze service. Mochten we meer uren daarvoor nodig hebben, dan melden wij dat altijd van tevoren.

Steeds meer zaken met (overheids-)organisaties kan je digitaal regelen. Zoals de jaarlijkse belastingaangifte, het wijzigen van de huurtoeslag of het aanvragen van studiefinanciering. Wil je dit door iemand anders laten doen? Geef je DigiD nooit af, maar regel een machtiging.

Met DigiD Machtigen kan iemand anders digitaal zaken regelen namens jou. Dit kan snel en veilig: Je bepaalt wat de ander voor je mag doen, en wanneer. Je kunt een persoon machtigen, maar ook een bedrijf of organisatie.

Wil je zelf iemand helpen? Dat kan door een machtiging aan te vragen voor iemand anders. Dit kan natuurlijk niet zo maar: het bedrijf dat je machtiging nodig heeft, heeft jouw burgerservicenummer (BSN) en geboortedatum nodig.

Zeker. One Day Finance is er voor iedereen! Voor wie financieel of fiscaal advies of hulp nodig heeft. Of je nu ondernemer bent, particulier, werkgever of op zoek bent naar VvE Beheer.

Onze dienstverlening is compleet en uitgebreid. Of je nu hulp zoekt bij je aangifte inkomstenbelasting, op zoek bent naar een financieel adviseur of je boekhouding uitbesteden. Maar ook wanneer je op zoek bent naar een goede VvE Beheerder of je je loonadministratie wilt uitbesteden.

Geen enkel probleem. Kom je naar Nederland of vertrek je uit Nederland, dan vraagt de Belastingdienst om een speciale aangifte voor emigratie of immigratie. Namelijk het M-formulier heb je nodig bij emigratie en immigratie. Deze is in plaats van het P-formulier.

Wij kunnen deze verzorgen en uit handen nemen

Wij kunnen al helpen vanaf € 50,- en een aangifte inkomstenbelasting is al mogelijk vanaf € 125,-

Wil je al onze tarieven bekijken. Klik dan hier om naar tarieven en diensten te gaan

Onze werkwijze

Onze werkwijze is helder en begrijpelijk. One Day Finance brengt altijd vooraf een offerte uit. Wel zo prettig!

We werken landelijk en volledig digitaal. Geen dure doorberekende kantoorkosten en een snelle service zijn onderdeel van onze werkwijze! En dat merk je, reactie binnen 24 uur en tijd en aandacht voor je aangifte. Onze werkwijze is gericht op klantgerichtheid en een goede service.

Omdat we staan voor onze kwaliteit besteden we veel tijd aan onze werkwijze. Onze werkwijze is dus goed vastgesteld en bestaat uit heldere processen, die zorgen voor een goede communicatie. Het allerbelangrijkste vinden wij dat onze werkwijze hand in hand gaat met een fijne communicatie en aandacht voor jou en je aangifte.

One Day Finance Onze werkwijze

Voor particulieren

Voor ondernemers

One Day Finance

Ben je op zoek naar iemand om je belastingaangifte te laten doen? Of zoek je financieel advies? One Day Finance helpt uiteraard graag! We communiceren in heldere en begrijpelijke taal.

Wij staan voor onze dienstverlening. Zo nemen we de tijd voor je aangifte of financiële uitdaging. Reageren we altijd binnen 24 uur, heb je altijd contact met één persoon en werken we helder en begrijpelijk.

Onze dienstverlening is compleet en uitgebreid. Of je nu hulp zoekt bij je aangifte inkomstenbelasting of je boekhouding wilt uitbesteden?

One Day Finance onze werkwijze

Meer over onze organisatie

Scroll to Top