Controle afgelopen 5 jaar

De afgelopen 5 jaar je aangifte zelf gedaan en niet helemaal zeker of de aangifte goed is ingediend? Kies voor onze ‘Controle afgelopen 5 jaar’ en wij nemen samen de aangiftes door nadat we alles hebben gecontroleerd.

Bij het invullen van de belastingaangifte kan er geld bespaart worden. Dit zit hem vooral in het verdelen tussen fiscaal partners, verdelen van vermogen en het juist gebruik maken van heffingskortingen. Daarnaast is de aangifte in simpele situaties goed zelf te doen, maar de belastingdienst kent een wirwar aan regels. We bieden daarom een controle aan over maximaal de afgelopen 5 jaar aan aangiftes. Na de controle is er altijd een persoonlijk gesprek waar we samen door de aangiftes heen gaan en tips voor de komende aangiftes zullen geven.

Heb je een fout gemaakt in de aangifte? Een fout in de aangifte kan je zelf herstellen zolang de Belastingdienst nog geen definitieve aanslag heeft opgelegd. De fiscus gaat dan aan de slag met de laatst ingediende aangifte. Komen we achter een fout nadat de definitieve aanslag is opgelegd? Dan kunnen we de aangifte tot 5 jaar terug corrigeren via ons software systeem.

De kosten voor een controle afgelopen 5 jaar

De kosten voor een controle van het afgelopen jaar is € 100,- inclusief btw en voor de afgelopen 5 jaar € 200,-

Aangifte controle

100 € 200,- voor 5 jaar
  • € 200,- voor 5 jaar
  • Incl adviesgesprek
  • Incl. Tips

100% digitaal

Wij werken volledig online. Daardoor kunnen we echt de tijd nemen voor je aangifte inkomstenbelasting én houden we de kosten laag. De belastingaangifte laten invullen was nog nooit zo makkelijk!

Snel

Geen eindeloze wachttijden bij de klantenservice. We reageren binnen 24 uur. Bovendien bel of mail je gewoon direct met je eigen belastingadviseur. Dat is wel zo fijn.

Begrijpelijk

Jij bent geen belastingexpert. Dat snappen we. Daarom communiceren we begrijpelijk en plannen we eventueel een gesprek in om je aangifte door te nemen.

Landelijk en volledig digitaal

Onze hulp voor bij jouw belastingaangifte is landelijk en volledig digitaal. Geen dure doorberekende kantoorkosten en een snelle service! En dat merk je, reactie binnen 24 uur en tijd en aandacht voor je belastingaangifte als particulier of ondernemer.

De tijd die we winnen met het digitaal werken steken we in de aandacht en tijd met onze klanten. Wanneer je jouw belastingaangifte inkomstenbelasting bij ons laat doen, starten wij altijd met het creëren van een duidelijke schets van je profiel en ook voor het indienen van de belastingaangifte maakt onze persoonlijke service het verschil.

Ook hulp nodig bij de belastingaangifte?

Onze garanties voor jouw

Meer over onze support

One Day Finance neemt de tijd voor hulp bij jouw belastingaangifte inkomstenbelasting. Wij reageren altijd binnen 24 uur. Daarnaast heb je bij het laten doen van je aangifte altijd contact met één belastingadviseur van het begin tot het einde.

Ook hulp nodig bij de belastingaangifte?

Een intake online of liever persoonlijk contact?

Hier bij One Day Finance begrijpen wij dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft van communiceren. De ene wil graag een persoonlijk gesprek en de andere wil graag zijn gegevens zo snel en geoptimaliseerd aanleveren als mogelijk.

Voor het opstellen van een aangifte inkomstenbelasting 2021 hebben wij een aantal gegevens nodig. Op basis van deze gegevens kunnen wij een correcte belastingaangifte invullen en de juiste documenten opvragen.

Kies jij voor eerst persoonlijk contact of kies je voor direct een online intake?

one-day-finance-aangifte-inkomstenbelasting-2021-2.jpg

Controle aangifte en fiscaal partners

Zeker als je een fiscaal partner hebt, wordt je aangifte nog iets ingewikkelder. Je kunt namelijk posten met elkaar verdelen en dan kan leiden tot een hogere teruggave.

Heb je daarnaast ook nog kinderen? In sommige gevallen kun je gebruik maken van de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Deze korting levert onder aan de streep een extra voordeel op.

Controle aangifte en een eigen woning.

Heb je een eigen woning, dan heb je vaak ook hypotheekrenteaftrek. De regels rondom hypotheekrenteaftrek kunnen complex worden wanneer je een nieuwe woning hebt gekocht(en de oude verkocht met overwaarde) of wanneer je bijv. een deel van de woning gaat verhuren.

Ook bij de aankoop van een woning zijn er aftrekbare kosten. Dit zijn enkele van de kosten die op de nota van afrekening staan, maar kunnen ook andere kosten zijn. Denk bijv. aan een taxatierapport of boeterente. Of je die wel of niet mag aftrekken hangt of van je situatie.

Controle aangifte en vermogen

Bij vermogen is er sprake van een heffingsvrij bedrag van € 50.000,- in 2021 per persoon. Daarnaast zijn er voor bepaalde buitenlandse vermogen aftrek ter voorkoming dubbele belasting.

Ook kun je bij veel vermogen gaan denken aan een stukje vermogensplanning. Denk aan schenken, het investeren in een box 1 woning, extra aflossen etc.

One Day Finance Controle afgelopen 5 jaar

Controle aangifte en aftrekposten

In je aangifte kun je gebruik maken van verschillende aftrekposten. Denk bijvoorbeeld aan hypotheekrenteaftrek, premies voor je lijfrente, reiskosten openbaar vervoer, specifieke zorgkosten, inkomensafhankelijke combinatiekorting, giften, studiekosten(deze vervallen na 2021) en betaalde partneralimentatie. Deze persoonsgebonden aftrekken dienen goed gecontroleerd te worden, omdat de belastingdienst niet altijd weet of je hier recht op hebt.

Wil je graag dat iemand even meekijkt? Dat iemand je aangifte inkomstenbelasting controleert? Voor de afgelopen jaren? Of dat dat er nu één of 5 zijn? We helpen uiteraard graag. Kom in contact via onderstaande contactknop.

Scroll to Top